Rapportering til direktoratet om tilsynsaktiviteten i perioden
Etter utløpet av 2014 skal kommunene rapportere til Direktoratet for byggkvalitet om gjennomførte tilsyn innenfor de prioriterte tilsynsområdene. Rapporteringen vil skje online ved bruk av questback. Kommunene vil få nærmere informasjon om nettadresse når det nærmer seg tid for innrapportering.
Vi anbefaler at det opprettes rapporteringsrutiner ved begynnelsen av perioden slik at rapportering ved slutten av perioden blir enkel å gjennomføre. Det er i første rekke ønskelig med en oversikt over antall gjennomførte tilsyn, antall avvik som er avdekket og status for retting.
|
Tema |
Antall tilsyn |
Antall avvik |
Antall avvik fordelt på avvikstype |
||
|
Mangelfull dokumentasjon |
MangelfullProsjektering |
Mangelfull utførelse |
|||
1 |
Framkom-melighet |
|
|
|
|
|
2 |
Orientering |
|
|
|
|
|
3 |
Lydforhold |
|
|
|
|
|
4 |
Inneklima |
|
|
|
|
|
5 |
Brann-sikkerhet |
|
|
|
|
|
|
Totalt antall |
|
|
|
|
|
|
Antall avvik rettet |
|
|
|
|
I tillegg ønskes en beskrivelse av følgende:
-
hovedinntrykkene fra tilsynsvirksomheten
-
hvilke krav synes vanskeligst å oppfylle
-
er det en nedgang i antall avvik
-
årsaker til manglende etterlevelse av krav
-
årsaker til manglende retting av krav
-
hvilke spørsmål har vært mest egnet/anvendbare i tilsynet.